Monday 27 June 2011

Sukces VRX SPIRIT Buggy na zawodach w Łodzi!!

Zupełnie nowy model elektryczny marki VRX - SPIRIT BUGGY w skali 1/10, jeszcze przed swoim oficjalnym wprowadzeniem do sprzedaży, zadebiutował na zawodach rangi Eliminacji Mistrzostw Polski! Prowadzony przez naszego eksperta Łukasza Potępę, zakończył zmagania na 2 miejscu!

Rc Spirit Buggy z silnikiem bezszczotkowym już wkrótce w ofercie sklepu www.NitroTek.pl!

Tymczasem zapraszamy na relację Łukasza z zawodów:

W dniach 25-26 czerwca, odbyła się Eliminacja Mistrzostw Polski w Łodzi, w której dzięki sklepowi NitroTek, wystartowałem w klasie E-10 4WD modelem VRX Spirit. Jest to nowość w tym sklepie, która po odpowiednim przygotowaniu, świetnie sprawdza się na zawodach. Tor był trudny, techniczny, krótki z super nawierzchnią i dobrze wyprofilowanymi hopkami. Chciałbym w tym miejscu podziękować organizatorowi Darkowi Stefanowiczowi, który włożył dużo pracy w przygotowanie tego toru i wyszło to naprawdę świetnie.

Model prowadził się bardzo dobrze, dzięki zastosowaniu silnika bezszczotkowiego, był wystarczająco szybki i zrywny. W oryginalnym zestawie wymieniłem jedynie odbiornik z nadajnikiem, ponieważ jestem do swojej aparatury przyzwyczajony, po prostu lepiej mi się jeździ. Model ma wiele możliwości ustawienia, co pozwala przystosować się do każdych warunków. Przed zawodami model rozebrałem i przygotowałem "po swojemu". Dyferencjały zalałem olejem przód 3000 i tył 1000, co sprawiło że model świetnie trzymał się na zakrętach. Amortyzatory zalałem dość gęstymi olejami 40wt, ale mimo to model świetnie wybierał nierówności. Eliminacje przejeździłem na oryginalnym ustawieniu zawieszenia, w finałach zmieniłem lekko geometrię z przodu, co sprawiło że model stał się bardziej agresywny przy wejściu w zakręt. Używałem także oryginalnych opon, które świetnie spisywały się gdy tor był lekko mokry, trochę gorzej ale nadal poprawnie gdy tor wysechł.

Po wygranych eliminacjach, niestety ukończyłem zawody na drugim miejscu, brakło trochę szczęścia i niestety za dużo błędów. Mogę wytłumaczyć się jedynie tym, że ze względu na niską frekwencję na zawodach, zostały dopuszczone modele typu truggy, które są większe, szybsze, łatwiejsze do prowadzenia, ale też nieprzepisowe. Zawodnik jeżdżący właśnie tego typu modelem mnie wyprzedził, chociaż miałem szansę na wygraną. Zawody zaliczam do udanych i mam nadzieję na dalsze starty tym podwoziem.

Pozdrawiam,
Łukasz Potępa.








No comments: